torsdag 21 februari 2008

Skrik och skrän

Igår kände jag för nått rejält till lunch, så jag släpade mig till McDonalds. I värsta lunchrusningen brukar det vara lång kö och rätt fullt, så jag tänkte vara strategisk och ramlade in strax före kl 1. Det var knökafullt med barn där inne. Första tanken var "Aha ett dagis på besök" men så kom jag på att det ju är sportlov.

För att få sittplats var jag fräck nog att inte ställa följa de andra som sökte plats utan gick från motsatt håll och snabbt som ögat plocka ett bord medan de gamla innehavarna tog på sig jackorna.

Tennis skrev om en hemsk upplevelse med skrikande barn på tåget, jag fick det igår på McD. Någon i 4-årsåldern vid bordet bredvid skrek över att systern fått en finare leksak i sitt happy meal och vid bordet på andra sidan skrek det ena barnet över att det var för varmt, den andre för att det tredje barnet fått nått annat och det tredje barnet för att det andra satte knytnäven i ansiktet på honom så han fick läsk på byxorna.

Ponte åt snabbt och lämnade sedan slagfältet, har aldrig sätt en så skräpig McD tidigare, men hundratals dagis- och lågstadieungar under loppet av att par timmar kan få en snabbmatsrestaurang att likna Nörrebro i Köpenhamn timman efter att polisen slagit ner upplopp med vattenkanoner och tårgas...

3 kommentarer:

Anonym sa...

alltså jag blir så irriterad!!! Tryck upp en såndär svinhet "äppel"paj i ansiktet på dom så kanske det blir andra toner! Dom har INGEN rätt att låta.

Anonym sa...

Ännu en anledning att inte besöka haket.
Leve Kimmans egna vegoburgare!
Välkommen att smaka.

Ponte sa...

Tennis - eller snödöpa dem i isautomaten!

Kim - härligt att bli hembjuden på vegoburgare, mumsi...