måndag 18 februari 2008

Fredagsdejten

Som sagt dejten gick väl sådär och som jag skrev i förra veckan så kändes han inte riktigt som min typ och det visade sig stämma. Men på det stora hela blev det en trevlig fredag och han är ju en snäll och trevlig människa och kan garanterat hitta ett mer passande parti än mig.

Stack dit fredagkväll, han mötte mig på stationen och jag fick en kram. Han var längre än jag trott och jag var nog inte killen han föreställt sig. Så jag hängde med honom hem, lämnade mina prylar tog en drink med honom och snackade lite innan det var dags att gå ut.

Nattklubben var halvöde när vi kom fram, så vi slapp stå i kö och dessutom fylldes det på lite senare. Vi drack drinkar, roade oss men Ponte är inte riktigt den som dansar och speciellt inte där bland de fi-i-ina bögarna.

Det var rena catwalken förbi baren, vissa passerade varannan minut, åmande sig till max allt för att försöka attrahera nått manligt dominant som ville hänga med dem hem och ge dem en omgång som heter duga, jag kan bara inte tro att det fungerar, men vem vet...

Jag är på tok för ofta på olika dejt-chat-mötes-sajter och kollar runt, för jag såg flera personer som jag kände igen, för hålla mig offlajn ett tag... Men jag måste bara säga att det inte riktigt var nått tryck på stället, jag är ju van vid knökafullt och det var det verkligen inte.

Så framåt natten blev det hemgång, sängmys och sova tillsammans, det var trevligt och jag lärde mig nått och fick en liten bekräftelse som kändes bra efter en svacka i det annars kassa självförtroendet, så den delen var ju utmärkt.

Och efter en lång förmiddag i sängen blev det till att traska ner i staden, käka skräpmat och en kram på stationen innan Ponte begav sig hemåt igen...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är rädd för att jag var en av de där som åmade sig till max och sökte dominanshane.

Det gick väl så där ja...

Och se, intuition is everything. Nästa gång dejtar du nån som ÄR din typ. :)

Ponte sa...

Jag har så svårt att säga nej när någon ber om en dejt, det händer ju inte så ofta...

Nej du var inte där och åmade, jag hade känt igen dig!

Anonym sa...

Åh, det låter ju jättetrevligt ju! =) Om det är var en sådär dejt, hur är en bra då?

Anonym sa...

Tja

Jag håller på att bjuda in gästbloggare till min blogg.

Om du har lust får du gärna skriva något snuskigt och skicka till mig. Du har mejlen på min blogg

Ponte sa...

Tennis - om man känner att man passar ihop, om man har lite saker gemensamt och om det inte blir pinsamt tyst hela tiden...

Pierre - tack för inbjudan, jag ska fundera på om jag har nått bra att komma med