onsdag 20 februari 2008

Mellodrama

Jag har ju glömt att meddela att jag i lördags inte hade så mycket för mig efter fredagens dejt, så jag kollade på Mello och drack en flaska Hell , det var gott minsann, men låtarna var för sopiga. Hade jag fått rösta fram en vinnare så hade nog The Nicole fått min röst, för alla de andra var bara platta och tråkiga exempel på mainstream i sin egen genre.

Det var överraskande att Androla (som €5* kallade dem) inte gick vidare med tanke på startfältet som var fullständigt pinsamt, hur kan man spela 8 så tråkiga och intetsägande låtar efter varandra på bästa sändningstid, nej tacka vet jag kontrapunkt...

Funderade om man skulle stanna hemma på lördag och kanske kolla, men inte en chans, stannar jag hemma så kommer jag att spela strategispel istället och ha TV:n på i bakgrunden med vilken annan kanal som helst! Jag förstår att det inte går så bra för Sverige i ESC, för kan man inte skrapa ihop annat en 8 blaj-sånger, hur i h-vete tror man att någon ska rösta på oss?

Men jag vill höja ett varningens finger för Androla, för de var ju finalklara (enligt alla tidningar) redan när deltagarna presenterades före jul, så det kan mycket väl ha varit många som inte röstade eftersom det ju var en självklar vinnare. Kan det bli en topp 3 placering i Globen om några veckor?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Androla åker ut. Tro mig. Ut ut ut.
Du åker in. Och ut. Och in. Och..

Ponte sa...

Jag åker nog på en stor fet smäll tror jag ;)

Anonym sa...

Jag tycker att du o jag skall lobba för att The Nicole skall komma på yran! haha! =)

Ponte sa...

Eller hur, det låter som en perfekt idé, man kan skicka dagliga mail till artister@yran.se