onsdag 6 februari 2008

Om chefer igen

Den sämsta typen av chef (dvs den jag har) är den som
1. Inte litar på sina anställda
2. Alltid måste ha någon att hänga för allt som går fel

För tillfället är läget sådant att ingen kommer med bra förslag för om man kommer med ett förslag och det sedan av någon anledning inte visade sig fungera så bra som man trott så blir man hängd för det, och det är ingen som känner för hängningar.

Så därför är det en massa externa människor utan insyn i verksamheten som chefen lyssnar på och vi som har lite koll på vad vi gör är ofta emot förslag som bara är korkade, men eftersom chefen befinner sig på ett annat plan (läs uppe i det blå), så lyssnas det inte på oss som kan, bara på dem som inte kan. Och vi blir hängda för att vi var emot när det hela visade sig vara en dum idé.

Det är ett jäkla klagande på att ingen tar initiativ, men om någon gör det klagas det alltid på nått eftersom chefen alltid måste komma med påpekanden på alla texter, bildval osv som görs. Har nått gått ut till kunderna utan att hon har fått peta i det så är det återigen dags för hängningar...

Allt blir så lurigt av det faktum att hennes agerande alltid är totalt slumpmässigt och oberäkneligt det som är OK och godkänns ena dagen kan vara totalt skit nästa dag och tvärt om, vanligtvis motiverat med "Jag tror inte jag har sett den här versionen tidigare, den jag har godkänt kan inte ha sett ut så här". Vid överbevisning med påskrivet papper kan uttryck som "jag trodde det bara var en skiss" dyka upp, proffsigt...

Jag måste hitta ett nytt jobb, det här håller bara inte längre...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så himla sicko.
Jag skulle ha kunnat skriva detta inlägg. Just nu. Idag.

Ponte sa...

Då får stjäla det om du vill...