onsdag 6 februari 2008

Om läderklubben del 2

Läderklubben är en klubb för bögar klädda i läder, gummi, uniform, jeans av icke modetyp eller andra "manliga" outfits som ex cowboy och möjligen mekaniker, man kan också komma in naken...

Vissa går till läderklubben enbart för att ha sex, andra för att träffa folk som liknar dem själva, för att titta på män i läder, för att kunna gå ut klädd på ett sätt man annars bara skulle ha i hemmet eller för att träffa bekantingar och lära känna nya människor. Läderklubben är inte stället för den pryde och fördomsfulle, men det är nog en OK mötesplats tror jag. I Köpenhamn är det många som är nytillflyttade som kommer till klubben för att lära känna människor i homomiljön, men jag måste säga att jag inte kände igen mer än tre av besökarna i lördags.

Klubben är öppen varje fredag då det är kväll utan tema, varje lördag då är det temakväll, och en söndag och en onsdag varje månad. När det är tema kan det variera mellan ganska enkla saker som MC-outfit, Sportoutfit eller Björnkväll, över nakenkväll och extrem gummi till det lite grövre, bland dem master och slav, och en del annat som vi inte snackar om här... SLM är lite av en "lekplats" för fetishister av alla smaker.

Det finns en lista med förhållningsregler för lokalerna och de handlar mestadels om att respektera de andra besökarna och det tycker jag är bra, förutom det är stället ju väldigt fritt och det är ju också meningen med det.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du lär mig så mkt.
/Pryd-K

Ponte sa...

Det är lovely att få lära sig nått nytt ibland...

Anonym sa...

Det låter så härligt fritt kontinentalt! =)