lördag 2 februari 2008

Alkomätare saknas

Det blev en blöt och dyr kväll igår med vännerna, men jag undgick nattklubben på slutet iallafall, det blev tillräckligt sent utan det. Vännerna var tydligen sängliggande idag och skulle på 30-årsfest ikväll, tur man tål alkohol bra för jag var ute och shoppade skor när butikerna öppnade vid 10-tiden i dag.

Nu hoppas jag på en spännande lördagkväll, för snart beger jag mig till Danmark igen, hoppas jag klarar att genomföra mina planer för kvällen trots att jag är expert på att banga ur när jag lovat mig själv nått.

Dessutom har jag fått dagens första öl, den smakade sådär efter 6 öl och ett antal Jäger igårkväll, men det brukar ju vara den första ölen som är svårast att få ner och det är ju nu fixat. När man är i Danmark så är det ju Tuborg grön jag vanligen dricker och blir det shots så är det Fisherman och liknande. De har ju en gemensam sak, de innehåller mindre alkohol än starköl och Jäger så man klarar sig ju lite längre...

Nu har det börjat snöa, blä!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Snö även här. Bor du verkligen i Skåne? Jag tror du skojar. Eg. befinner du dig i Nyköping och när du "åker till Danmark" beger du dig i själva verket till Södertälje.

Ponte sa...

Nej, Gnesta! Snön låg inte kvar den föll bara en liten stund...

Hasan sa...

Som hälsopedagog säger jag: Glöm inte att dricka vatten mellan ölen, så du inte blir uttorkad. Hihi.
Som bög säger jag: Lägg upp en bild på skona så man kan se de. Vill se.

Ponte sa...

Jag hittade inte ett enda par skor jag gillade, för tillfället är det inte min stil som är inne...