tisdag 26 februari 2008

En lördag i hemmet

Det var riktigt skönt att få sova så länge man kände för lördagsmorgonen, men det innebar naturligtvis att Ponte slog upp ögonen strax efter 8, men 1,5 timma längre än normalt, fast jag hade ju kommit i säng typ 1,5 timma senare än normalt så det gav inte någon utvilning...

Tog en runda på stan på förmiddagen och sådär lördagen före lön är det inte knökafullt i butikerna, men jag gjorde nått jag inte gjort på ett par år, jag såg en hunk med ett enormt H, så jag var bara tvungen att råka på att ta samma väg som honom och gå in i samma herrbutik som jag personligen inte gillar, men när han gick så traskade han in i porten bredvid butiken, så det blev inte till att följa John alltför länge. Det är lite pinsamt att berätta att man gör sånt, men varför inte.

Så det blev till ge sig hem och spela lite mer Locomotion, det farliga med sådana spel är att man ibland totalt tappar tidsuppfattningen, jag skulle spela till 17 och sedan göra mig iordning och sticka till Köpenhamn, men när jag tittade på klockan var den visst 19.10, ojsan...

Så det blev till att piffa till sig, äta, klä om och sticka till Danmark och det första som hände var hjärtat i halsgropen incidenten. Jag klev av tåget, traskade till DSB-kiosken och när jag höll plånboken i handen för att stoppa ner mynten gick pulsen från 70 till 370 inom loppet av 3 sekunder...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mer mer mer!

Ponte sa...

Det kommer mera...