torsdag 28 februari 2008

Chefselände nr X

Är 1 fel och 34 rätt OK som resultat? Alla fick en utskällning idag över hur kasst allt fungerade och att vi minsann måste skärpa oss. Självklart hade chefen inte kollat och det visade sig att det var 1 litet fel och 34 helt rätt. Varför är det alltid någon som ska bära hundhuvudet och varför ska det alltid reageras utan att man har en aning?

Och är det förmycket begärt att någongång få ett "bra" eller ett "tack" när man fixat till något som inte fungerade eller när man ställer upp och hjälper till fast man egentligen inte har tid, är det bara jag som har för stort berömmelsebehov, är det dramaqueenen i mig som talar eller är det mitt mervärdeskomplex?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du har helt rätt!! skäll ut chefen!

Anonym sa...

Du har helt rätt!! Skäll ut chefen! Och sedan skäller du ut min.

Anonym sa...

Du är bara människa...

Men sjunk inte till chefens nivå å börja skälla. Visa att du är större än så. Ignorera fanskapet och låt inte personen komma innanför ditt skinn. Svårt, men man mår bättre i längden om man inte låter sig störas av idioter och sjunker till deras låga nivå.

Ponte sa...

Jag är inte den som skäller, så det går rätt bra och som luttrad och härdad så rinner det mesta av rätt fort...