fredag 22 februari 2008

Bergochdalbana

Fredag Fredag Fredag!!!! Jag har längtat, fast kanske inte till kvällens middag med jobbet utan snarare att slippa gå till jobbet på 2 dagar. Hur ska jag bära mig åt för att hitta nått nytt är frågan, är för lat för att skriva ansökningar, gillar några av kollegorna och har vanligtvis ett ganska soft jobb där ingen märker om man maskar lite ibland, dessutom hade jag hunnit med allt på deltid.

Kvällen är således spikad med en stund hemma, lite lekande och sedan middag, men jag tror jag går hem tidigt ikväll, har ju strategispel att spela. För tillfället har jag fått återfall och sitter hemma med Locomotion, livsfarligt för plötsligt kollar man på klockan och ser att den är efter midnatt och man har inte ätit middag ännu.

Spelet Locomotion är baserat på spelmotorn till Rollercoaster Tycoon, och det märker man när AI:n ska bygga väg eller järnväg...


Någon som vet var de är på väg? Därför låter jag AI:n köra båt och möjligen flyg och buss, för det är lite lättare för dem...

Inga kommentarer: