fredag 2 oktober 2009

Svett

På söndagsmorgonen vaknade jag i en björnsäng. Vi gosade lite snackade lite och det dröjde inte mer än 5 minuter från hans fråga ”kan jag träffa dig igen” till ”nu ska jag ta en dusch och jag föreslår att du går hem”. Klart överraskade… Han hade visst fyllt 20 för en månad sedan, men lite kuvösmums är ju OK till och från.

Eftersom klockan närmade sig öppningsdags för de första barerna när jag kom ut på gatan, så tog jag en långpromme in till city och fick mig tillslut en söndagsöl. Kom sedan på att det kanske var bäst med cola på fastande mage, så mer alkohol blev det inte före maten.

Traskade till nästa ställe eftersom de har en underbart trevlig kille i baren, inte min typ direkt, men trevlig. Träffade någon farbror som var mycket väl insatt i svenska kulturpersonligheter och jag visste inte riktigt vilka alla var och än mindre vad de gjorde på 60-talet… En ganska snygg kille kom in, spanade runt lite och gick igen. Fick veta att han tydligen är manshora, men någon ska ju vara det också. Antar att söndagseftermiddagar kanske inte är den bästa tiden på veckan, men vad vet jag.

Efter att ha fått lite i magen blev det till att gå från cola till öl. Funderade på att gå hem fram på kvällskvisten, men i den vilda baren brukar det vara lite liv även på söndagar. När jag nådde fram visade det sig att jag hade rätt. Bra stämning och full bartender. Återigen var det ett gäng konstiga män som skulle tafsa, någon frågade om han fick slicka mig i armhålan, men han tyckte den var lite för ren. Då förstod jag varför han alltid går runt och stinker gammal svett.

Någon bekanting jag träffat kvällen innan undrade om jag sett till hans kompis som han delar lägenhet med för han hade inte varit hemma natten innan. Det hade jag inte, men det var en kille som satt bredvid (och var rejält packad) som påstod sig ha lite info.

Killen drog en lång fyllehistoria om att han hade tagit med sig den saknade killen hem och den saknade killen hade gått hem med en asiatisk kille. Vi var som frågetecken men lyckades aldrig reda ut vem som gått var.

2 kommentarer:

Kim M sa...

Oj. Kuvösgrabben var en bestämd en.

Ponte sa...

Det måste man säga...