lördag 10 oktober 2009

Morgonvärdshus igen

När vi nådde morgonvärdshuset på lördagsmorgonen visade det sig att den trevliga hörnan var reserverad. Det är tydligen ett sällskap äldre herrar som kommer dit och dricker öl kl 09.00 varje lördag. Vad jag förstår tillåter inte ens den svenska alkohollagstiftningen sådant, men danskarna har en lite mer sund inställning till alkohol. ”En puritans värsta skräck är att någon ska njuta” har någon känd människa yttrat.

Vi fick ta ett bord mitt i lokalen tillsammans med en ung kille och en ung tjej. Med min vanliga tur gick killen strax efter och tjejen kom på att hon skulle ta platsen bredvid mig.

Ställets specialöl kommer från Fyn (ön mellan Själland och fastlandet) och det fick henne till att dra en 10 minuters historia om hur man kommer med tåg och buss till hennes moster i Kerteminde (som också ligger på Fyn). Visste inte hur jag skulle ta mig ur den. Fick sedan en genomgång av hennes skolresa till Berlin några år tidigare. Turligt nog tröttnade hon på mig efter en timma eller så och satte sig i baren och snackade med någon äldre man, skönt.

Så dök de fyra grånade farbröderna från Nattklubben upp och med sig hade de en kvinna. Insåg efter en stund att flera av dem var intresserade av min kropp, det var inte ömsesidigt kan jag meddela.

Så blev klockan 12 och vi traskade vidare till homobar igen, men Ponte var tvungen att äta nått på vägen. Det hade då gått 15 timmar sedan det blev te och två ostmackor.

2 kommentarer:

Kim M sa...

Du är populär bland kvinnorna.
Inget nytt under solen.

Ponte sa...

Man väcker väl deras moderskänslor eller nått...