tisdag 6 oktober 2009

Chilishots är inte skoj

Så blev det lunchtid på måndagen där vi satt på morgonvärdshuset och vi traskade istället på homobar. På vägen tappade vi några stycken, men vi var fyra tappra själar som nådde fram. Nu gick det helt snett, för efter en radda chilishots kände jag mig mindre upplagd till att fortsätta. För att göra det ännu värre var det en ganska onykter kvinna som joinade oss och berättade en otroligt lång historia som inte ledde någonstans. Det blev ju inte bättre av att hon blev avbruten hela tiden.

Nu valde Ponte att lämna sällskapet genom att skylla på att jag var hungrig (vilket förövrigt var sant), kilade jag iväg. Efter maten blev det ett eftermiddagsbesök i den vilda baren, men nu var det alkoholfritt på menyn. Någon hade med sig vilda hasselnötter han plockat någonstans, men annars var det klent med action där.

Några timmar senare traskade jag förbi stället där jag lämnat de andra, men de var nu inte kvar. Traskade sedan genom stan och alla homobarerna var i det närmaste helt tomma en måndagkväll i september trots att alla butikerna körde långöppet. Ponte begav sig nu hemåt istället för att köra en natt till. Var stolt över att jag lyckades gå hem istället för att fortsätta, var också stolt över att vara ganska nykter när jag nådde hemmet.

Hela långhelgen låg det en hög med renoveringsskräp på en gata, ingen verkade vilja plocka bort det…

4 kommentarer:

Kim M sa...

Men chilishots låter spännande! Och mumsigt.

Ponte sa...

Usch nej

Kim M sa...

Hmm... Jag ska testa om jag får chansen nån gång.

Ponte sa...

Det ska jag fixa när du är i Köpenhamn nästa gång!