fredag 9 oktober 2009

Frack och läderdräkt

När den vilda baren skulle till att stänga på fredagen så tog jag med de båda andra till nästa bar, men medan jag handlade i baren lyckades den ena smita (så jag hade plötsligt för många öl) och den andra gick en stund senare jättefull, man är ju inget vidare sällskap… Träffade Kulturkillen som var riktigt uppklädd i frack, men han var visst ute med en dejt, så jag lade mig inte i.

Kom på att det kanske vore en bra idé att äta något, hade bara fått ett par mackor innan jag lämnade hemmet, men påväg till nått ställe med bukfylla mötte jag någon annan bekanting som släpade med mig till Dansbaren (jag var lättövertalad). Träffade Ridaren som tyckte att jag skulle passa perfekt i någon av hans läderdräkter, eller naken på hans säng, men jag lyckades avstyra det. Lordis mamma som Stilikonen Daniel kallade henne hängde i baren och flörtade som bäst med några jättepackade unga killar på dansgolvet, frågan är hur det gick.

När jag inväntat Ridarens köp av en ny öl så meddelade jag att jag skulle till Nattklubben en sväng. Lovade att komma tillbaka om det var så tråkigt som någon berättat, men hade väl egentligen ingen större plan på att återvända.

Nådde Nattklubben där det var fullt med folk även om det inte var någon som var intresserad av mig. Träffade alla de brasilianska bekantingarna och de var mycket nöjda med utfallet i OS-omröstningen, även transan. Tre farbröder med grått hår stod vid baren, noterade det eftersom man inte ser så många grånade herrar vid 6-draget på morgonen och dessutom kände jag igen den ena som arbetar som frivillig i läderklubben.

Sprang sedan plötsligt på två av killarna jag var på morgonvärdshus med måndagen veckan innan och de tyckte att vi skulle ta en morgonfest igen. Man är ju inte så svårövertalad vid den tiden på morgonen och alternativet var ju att ta tåget hem, så det klart man hängde på.

Inga kommentarer: