tisdag 20 oktober 2009

Det fick bli en turist trots allt

I torsdags satt jag där i baren och funderade på om jag skulle hitta på något med den lite fine amerikanen eller inte. Fördelen med turister är ju att man slipper träffa dem igen kanske… Men sättet han kommit fram till mig och berättat hur läcker han tyckte jag var gjorde mig lite obekväm, har ju lite svårt med att acceptera positiva omdömen, så snacket rann liksom ut i sanden. Bestämde mig för att avstå från det hela och satsa energin på den andre turisten med de vita armarna istället. Det skulle visa sig att han också var amerikan…

Träffade sedan på Grönsakshandlaren (den första killen jag dejtade i Köpenhamn), det skulle visa sig vara ett genomgående tema för helgen, men det visste jag ju inte vid den här tidpunkten. Träffade också Plåstret från helvetet som dagen till ära gav upp efter bara 5 minuters allmänt babblande när jag önskade honom en fortsatt trevlig kväll.

Men för att fortsätta det hela i någotsånär kronologisk ordning så skulle den ena av stammisarna bredvid mig hem och kände sig för full för att gå (han har mindre än 10 minuter att gå) och istället ta taxi. Bartendern ringde efter en och informerade att taxin kommer om 20 minuter, men stammisen förstod det som två och började ta på sig jackan. Efter att bartendern övertydligt förklarat att det är Tj-u-g-i-o minuter flera gånger traskade stammisen iväg i alla fall. 20 minuter senare dök taxichauffören upp och undrade var hans kund var.

Nu var så platsen bredvid mig ledig och den tog den andre amerikanske turisten. Det visade sig att han inte bara var snygg utan även trevlig och efter ett tag tog vi med hans kompis och traskade vidare i natten. Efter en rejäl barrunda hamnade vi Dansbaren där vi träffade en tjej som snackade nynorsk, aningen trixigt, men det gick rätt bra det också.

När turistens kompis sedan traskade till herrarnas passade turisten och jag på att tungkyssas lite. Efter att ha ställt in besöket på Nattklubben och skickat hans kompis till hans rum, tog vi en promme i Köpenhamnsnatten (som nu närmade sig morgon) och hamnade på turistens hotell, en osedvanligt ful funkisbyggnad men med ganska fina rum. Kläderna gled av och vi gled ner i sängen.

3 kommentarer:

Kim M sa...

Nynorsk? Vad innebär det?

Ponte sa...

I Norge har man 2 varianter av norska, Bokmål och Nynorsk. Den senare är ett konstruerat språk som bygger på olika dialekter, aningen lurigt... Den här sidan är på nynorsk: http://www.allkunne.no/

Kim M sa...

Hmm... Ok. Jag får ta mig en titt...