tisdag 6 oktober 2009

Rejäl dricks

Fortfarande är jag 10 dagar back i historien, men så kan det ju gå...

Förra fredagen hade jag fått i uppdrag att bege mig till Köpenhamn och gå på jobbmässa. Totalt bortkastat. Några företag ville profilera sig, några rekryteringsfirmor ville profilera sig och en massa folk var i vägen hela tiden. En kille som är stammis i en av barerna jag frekventerar såg jag för övrigt. På vägen till Köpenhamn traskade någon genom tågkupén med en hund som passade på att doftmarkera metallkanten på ett säte vilket var mindre spännande. Misstänkte att det skulle lukta så det fick bli en annan kupé istället.

Efter en och en halv timma gav jag upp på jobbmässan och traskade till en homobar istället. Träffade en bekanting och hans kompis som höll på att äta medhavd lunch, smørrebrød av lite blandade sorter. Höll sedan dem sällskap ett par timmar innan det var dags för mig att få nått i magen också.

Hamnade sedan i nästa bar där kulturfarbrorn satt, men turligt nog dök någon annan bekanting upp för att få ett par öl efter jobbet innan han skulle hem och laga norsk äppelkaka. Bartendern var uttråkad och frågade alla som kom in om de inte kände för att bjuda honom på en Fernet Menta, så han fick ett par stycken.

Fortsatte till den vilda baren där jag träffade två engelsmän som var hur trevliga som helst, men de hade ju valt lite fel helg kanske. Det var helgen före lön i Danmark, dessutom var en del danskar avresta till Baltic Battle i Stockholm och på lördagen var det Pride i Malmö. Men de kunde tydligen roa sig i alla fall.

Fredagskvällen fortsatte när engelsmännen gått hem, träffade Trekantskyssaren och sedan någon bekanting som var onykter och på plåsterhumör. Det dröjde ett par timmar innan han äntligen gick hem. Träffade en annan bekanting som hängde med till nästa bar där vi träffade en ganska snygg och trevlig kille, men han verkade ha lite svårt om han skulle välja mig eller bekantingen. Det blev så att han inte valde någon utan traskade hem istället.

Sedan blev det ganska tomt och tråkigt och dessutom hade jag ju nu en annan bekanting som inte verkade allt för intresserad av att göra annat än att hänga med mig. Lyckades ge 80 kronor i dricks i garderoben på Nattklubben av misstag, någon började snacka med mig mitt i allt och jag glömde helt växeln. Mycket onödig utgift måste jag säga.

Så insåg jag att jag inte skulle få någon tid för mig själv och gav helt upp på allt och åkte hem istället, så vild blev den här helgen…

2 kommentarer:

Kim M sa...

Du ligger back pga ditt händelserika liv!

Och det var mig en redig summa. Du är en generös man!

Ponte sa...

Allt för generös tror jag...