tisdag 13 oktober 2009

Mer om jobb

Har idag letat lite uppslag till ett danskt CV (tidigare har jag alltid skickat mitt svenska). Hittade bland annat en teaterskådespelare med masterexamen i fysik, någon som arrangerat sina utbildningar och jobb i ordningen "hur länge hon varit där" dvs allt i en enda salig röra, et som också innehöll längd vikt och skostorlek, och sist men inte minst ett 6 sidor långt CV där allt inkl grundskola, alla sommarjobb och en beskrivning av alla projekt han deltagit i. Folks CV är en ganska spännande läsning måste jag säga...

4 kommentarer:

Kim M sa...

Jag har verkligen aldrig skrivit ett CV.
Men så har jag ju jobbat på samma bygge sedan... Medeltiden.

Ponte sa...

Men nu för tiden slipper du ha rustning till jobbet...

Kim M sa...

HAHAHA.
Kanske mental rustning dock.

Ponte sa...

Kan vara bra att ha