fredag 23 januari 2009

Söndagsäventyr

Vaknade efter 5 timmars sömn tidigt på söndagsaftonen av att den ena bartendern klev ur sängen, den andra hade tydligen gått hem tidigare men det hade jag inte noterat. Hoppade snabbt ur sängen och hängde med honom in till stan utan att se nått (hade inte tid att sätta i linserna). Det regnade och så tog taxi för han ville inte åka buss utan att ha stylat sig innan...

Funderade på att hoppa på tåget och åka direkt hem, men valde att ta en öl först, det var inget bra val skulle det visa sig. Kom till baren, började på herrarnas för att sätta i linserna, hälsade sedan på stammisarna och tog plats bredvid en av dem jag tungkysst med två kvällar tidigare.

"Det vi gjorde i fredags var hett, har runkat hela helgen till det" tyckte han. Vad svarar man på nått sånt? Hittade på nått trevligt att säga iallafall.

Bartendern tittade på mig och undrade hur det kom sig att jag var där igen, och tyckte jag såg ut att behöva en shot. Efter 4 sådana och en öl så var man på G igen... Min bordsgranne kom på att han skulle klä av sig naken och väl utan kläder tyckte han att jag skulle klämma på hans lem och det klart man ställde upp.

Efter en timma eller så traskade han hem och jag traskade vidare. Nästa ställe var inte värst skoj, bara en lång tränad man med mycket lösa handleder flirtade lite, men jag var inte alls intresserad. Hade riktigt tråkigt och gick vidare rätt snabbt, tittade in genom fönstret på ett annat ställe, 2 människor i baren, så jag brydde mig inte om att gå in. Traskade tillbaka till det första stället, en ny bartender hade dykt upp och han var också på shots-humör, så det blev några till, så kom han på att det var en bra idé att krossa glasen i ett hörn, vet inte om killen som städar uppskattade det...

När det var stängningstid var det en äldre man som absolut ville ha med mig vidare och eftersom jag inte nått att välja på (mer än 3 timmar på en kall station) så hängde jag med honom till nästa ställe. Inte många människor på en dansbar kl 2 en söndagsnatt och inte var det några roliga att titta på heller. Övergick då till Cola istället, hade inget sug efter mer alkohol och kom hem i säng kl 7 på måndagsmorgonen bara för att inte lyckas sova mer än 4 timmar. 14 timmars sömn på 3 nätter är på tok för lite för mig...

5 kommentarer:

Anonym sa...

När någon säger något vulgärt ska man kontra med något ännu värre.
Du skulle således sagt exempelvis: "Gott att höra! Hoppas du sparat din kåta sarre i en burk som jag kan få. Jag vill smeta in min kropp med din kärlekssås nästa gång jag ruskar tupp!"

Daniel sa...

hehe.. nästa gång lyder du Kim med Kärlekssås!

Ponte sa...

Kim - du är dominant och ekivok idag!

Daniel - Jag får göra det kanske...

Anonym sa...

Ja, jag är väl lite motsägelsefull ibland.

Ponte sa...

Det gör du helt rätt i, man måste vara lite oberäknelig...