tisdag 20 januari 2009

En mörk turist

När jag tungkyssts klart med Lammis traskade jag vidare och hade 1 timma till nästa tåg hem. Hade förväntat mig att få en lugn timma utan några som helst spännande händelser. Men så hamnade jag i snack med en fin mörk turist, han var på väg vidare och tyckte att jag skulle hänga på. Lovade att fundera på saken, men planerade mer en snar hemgång. Fick en rejäl tungkyss av honom innan hans kompisar drog iväg med honom.

Lammis dök upp igen med några vänner och de övertygade mig att stanna en stund till och innan jag visste ordet av så traskade vi vidare igen... Det kom också fram en kille som berättade att han lagt till mig som favorit på nått community och han nu äntligen fick se mig i verkliga livet. OK, han är latino och ser rätt bra ut, men han måste ha svårt att kommunicera med folk för han kan inte danska och snackar riktigt dålig engelska. Men jag avstod det hela...

När vi kommit till nästa ställe var det någon kille som Lammis inte kunde med, så han och hans kompisar vände om och gick hem efter typ 3 minuter. Ramlade efter en stund på turisten och även i hans fall hade vi lite kommunikationssvårigheter, så vi snackade norska ihop, han med skum brytning och jag med min halvnorska, nåja...

Det blev iallafall en massa mer hånglande med honom därinne, mycket trevligt, men jag insåg efter ett tag att han nog väntade en liten inbjudan att få följa med hem, men jag släpar inte med folk hem i en och en halv timma, det finns inte i min värld helt enkelt...

När det så var stängningsdags tjatade han så pass om att vi skulle ses på lördagskvällen, så jag gav ett löfte jag inte hade några som helst planer att hålla, men mer om löften senare. Så turisten och hans turistkompisar åkte och sov, och jag traskade till mitt tåg hem. Förövrigt kan man ju tillägga att man sprang på svenskar överallt hela kvällen, så jag spelade mestadels dansk på min knaggliga danska, det var bara en riktigt full yngling som jag hjälpte att hitta till sitt tåg.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du fick hångla igen. Råhångla. Maratonhångla. GOTT!

Ponte sa...

Mycket gott var det kan jag lova, han hade en mjuk tunga!

Anonym sa...

Det är bra att du håller på dig och inte släpar hem vem som helst!

Ponte sa...

Man försöker ju att vara ett gott föredöme...