lördag 3 januari 2009

Nyårskvällen

Fick hastäta för att hinna ta mig till Köpenhamn på den tid jag planerat, skyndade mig ordentligt. Kom fram till Köpenhamn och insåg snabbt att ALLT var stängt, så jag hade inget för att jag skyndade. Var framme kl 9 och det var i det närmaste inget öppet alls, så det blev till att traska runt i en hel timma i kylan...

Så öppnade första stället och jag var där 5 minuter senare, bara en ledig plats kvar i baren och det var en trevlig bekanting som satt där bredvid och väntade på en kompis som det senare skulle visa sig inte kände för att gå ut.

Folk ramlade in och bekantingen tyckte att man kunde utnyttja de äldre männen till att köpa honom ett par drinkar, det gick inte så bra. För att sedan bli av med en av dem fick vi tokhångla ganska länge innan han gav upp. Lite trevligt var det att tokhångla, men han hade informerat mig att kyssar och lite hångel var ok, men längre än så skulle han aldrig gå, han har ju en partner därhemma (som jobbade nyårsnatten) och skulle aldrig komma på tanken att vara otrogen.

Det hela utvecklades senare till ett drama där han ena minuten ville hångla, andra minuten tyckte han att jag skulle kolla åt andra hållet. Så hittade han inte sin jacka och det blev ett rejält letande, men den visade sig vara borta. När han gick ville han absolut ha mig med, men jag var då tokless på honom i berusat tillstånd (har nog aldrig sett honom berusad tidigare). Så ville han ha mig i säng, jag vägrade och tillslut efter mycket tjatande gick han vidare och jag stannade en stund till... Nu hade vi skålat och 2009 hade hunnit börja.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du är du uppe med tuppen denna lördag!
Eller du kanske inte har kommit i säng ännu... pojkspoling där.

Jackan då? Försvann den för evigt?

Ponte sa...

Jackan var väck, så han fick ge sig ut i minusgraderna iklädd t-shirt och halsduk...

Anonym sa...

Vilken tur att det nästan är vår i Köpenhamn.

Ponte sa...

Det var inte så vårlikt kan jag meddela...