torsdag 15 januari 2009

Bacon och bussdrama

Den äldre mannen och jag, vi hade ju avtalat om att sova tillsammans och inget sex i det hela. Nästa morgon när vi vaknat, även om jag låtsades sova kände jag en hand på min lem och det dröjde inte många sekunder innan jag hade en mun där nere. Funderade lite på saken men kom fram till att spela sovande... Efter några minuter gav han upp iallafall.

Så blev det till att kliva upp, det lagades brunch (eller vad man ska kalla det kl 18), bacon, äggröra och småkorvar med stora mängder kaffe, mums. Hans kompis åt en skiva bacon, en skiva bröd några öl och några Fernet Branca...

Så skulle vi ut, kompisen och jag, den gamle kände inte för det utan höll sig i morgonrock. Så det blev till att göra sig iordning, samma kläder som kvällen innan kändes inte jättefräsht, men vad gör man inte. Bussen kör om 5 minuter meddelade den gamle, kompisen skulle dricka upp sin öl och ta på sig skorna, så den bussen missade vi.

20 minuter till nästa, så kompisen skulle hinna med en öl till tyckte han och när det så var dags att gå igen så skulle han ta ännu en Fernet, leta efter sin jacka och sitt bälte, så när vi kom ut på gatan och hade hundra meter till hållplatsen så körde också den bussen, så vi gick in ingen.

Nästa buss hann vi med, men medan vi väntade dök en uteliggare upp som kompisen snackade länge med. Till slut kom vi iväg och åkte in till staden för ett besök på kvällens första bar. Han skulle ju inte vara ute så länge för han skulle med tåget hem vid 9-draget på söndagsmorgonen, lycka till tyckte både den äldre mannen och jag...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det var ett rent övergrepp det där.
Även han ska få smaka på käppen.

Ponte sa...

Jag kunde ha sagt nej, men det gjorde jag inte...

Anonym sa...

Var det inte käppen han försökte smaka på ??? //Per

Ponte sa...

Han försökte inte, han smakade rejält kan jag säga. Kändes som om han hade halsmandlarna kvar...

Anonym sa...

Nåja, det låter som om du inte var helt opåverkad eftersom du kände av halsmandlarna... :-) //Per