fredag 9 januari 2009

Iskriget

I lördags gav man sig så av mot Dnamark igen, var lite sen hemifrån och det hade regnat under eftermiddagen, nu var det minusgrader och riktigt halt, det är inte lätt att halvspringa på det hala underlaget. Kom fram till Köpenhamn och begav mig till en bar där det satt lite stammisar, så jag småpratade lite med dem.

Så kom någon på att man ju kunde kasta isbitar, så det kom några flygande och den mest berusade stammisen fick in en fullträff mitt i pannan på en annan och isbiten studsade sedan ner i hans glas, pricksäkert måste man säga... Killen som blev träffad blödde lite i pannan och iskriget avtog.

Så kom det in en kille som var rätt onykter, han frågade efter en stund bartendern på knagglig engelska hur han skulle hitta till ett annat ställe. Jag fick i uppdrag att hitta en karta och visa honom. Efter 5 försök förstod han fortfarande inte alls hur han skulle hitta trots att jag redan andra gången ritat på kartan hur han skulle gå de 4 kvarteren.

Drack upp och tog med mig killen för att visa honom. Under prommen frågade han minst 3 gånger om nästa ställe var ett homoställe, han passade också på att berätta typ 5 gånger att han var hetero men skulle titta in lite på honomlivet i Danmark, han berättade flera gånger om varifrån han kom, varför han var i DK och vad han jobbade med. Han passade också på att fråga ett antal gånger om jag var bög... Lämnade honom utanför stället, såg till att han gick in och begav mig ut i natten.

På nästa ställe hamnade jag stående långt ner i baren och hade en dansk äldre och en svensk yngre björn bredvid mig, den danske var mycket kraftig. Funderade på om jag skulle hjälpa till i deras språksvårigheter, men de klarade sig hyfsat måste jag säga. Efter en stund var det en berusad äldre man som var mycket glad för mig, så jag bestämde mig för att skita i det och traska vidare.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men herre! De är verkligen tokiga over there.

Ponte sa...

Japp, men på ett kul sätt...