torsdag 22 januari 2009

Efterfesten

När bekaningen traskat hem hängde jag ensam i baren en liten stund, men så dök det halva paret upp, de var faktiskt med båda två och det hör inte till vanligheterna. När de undrade vad jag hade för planer och jag svarade att det strax var dags att åka hem fick jag veta att det inte kunde komma på fråga. Istället skulle jag följa med dem vidare och lättövertalad som man är så gör man ju det.

Den ena var jättefull, så jag fick ta hand om hans jackbiljett och var således tvungen att hålla koll på dem. De var båda två ute på jakt efter efterfest och gruppsex tror jag, men de var inte så framgångsrika (antagligen var en orsak att den ena var så full)...

Till slut blev vi 5 som åkte på efterfest, de 2, 2 bartenders och jag. Vi stannade till vid 7eleven för att köpa sprit och givetvis hade ingen nått annat än lite mynt, så jag åkte på att betala. Bögar brukar bo längst upp av någon anledning, men dessa bodde en halv trappa ner vilket gjorde att man såg bildäck och folks skor ut genom fönstret...

Drinkar blev blandade, musik sattes på och allvarliga samtal satte igång. Den ena bartendern var tydligen gammal kompis med den nyktrare halvan av paret, så han liksom konstaterade att han måste göra nått åt situationen. Personligen höll jag helt med men lät bli att lägga mig i.

Den fullare kontrade med att ställa sig i en fåtölj, dra fram en golvlampa och slita av den skärmen för att sedan för full hals dra av "det gör ont". Det hela slutade med att han bröt av foten på lampan (medan den lyste), lyckades med konststycket att inte få ström i sig och avslutade hela med att vurpa baklänges och landa på rumpan på golvet så hårt att fönstren skallrade. Man visste inte om man skulle skratta eller gråta...

När han hämtat sig plockade han ett långt tjockt brinnande ljus med sig för att göra stuntet igen, så jag har stearin på min tröja som låg där, var rädd att hans näshår skulle börja brinna och även det framförandet slutade med att röven slog hårt i golvet men denna gång hände det först när han klivit ur fåtöljen.

Mitt i dramat plockade den ena bartendern fram en påse vitt pulver, jag tackade vänligt men bestämt nej, han den fulle blev inte tillfrågad, han dansade nog just då, de andra tre fick en varsin vit linje och först då upptäckte den fulle vad som var i görningen, så han slickade av cd-fodralet som använts för övningen.

Han den fulle var ungefär som en treåring, skulle visa sig på styva linan hela hela tiden. Bla gjorde han en liten striptease med dammsugare, sabbade cd-spelaren och traskade runt naken med en pälsmössa tills han började frysa. Det var något påfrestande och pinsamt...

Spriten tog slut och en ny insamling började när jag var på herrarnas. När jag kom tillbaka hade de fått ihop sisådär 50 kr, så Ponte fick plocka fram cash igen... Kvällen slutade vid halv tre på söndagseftermiddagen med att den fulle somnade på toa, den andre tog med sin bartenderkompis och kröp i säng och jag och den andre bartendern hoppade också ner i dubbelsängen bredvid de sovande, har aldrig sovit med tre andra män samtidigt tror jag.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Den fulle låter som en riktigt jobbig typ.
Fy.
Jag hade gått hem ögonaböj.

Daniel sa...

Nångång ska man göra sin debyt!

Ni e som vi finnar hela bunten! ;)

Anonym sa...

Är det på riktigt, eller är det din djupt subjektiva bild av sanningen?

Ponte sa...

Kim - nejdå, det var rätt kul iallafall

Daniel - Det var inga finnar med, men de kanske hade varit på studiebesök

Annette - Det var så jag uppfattade det som hände runt omkring mig