onsdag 21 januari 2009

En lugn lördagskväll

Så var man hemma på lördagsförmiddagen, fick två stekta ägg och kröp ner under täcket. När jag är berusad och sover själv brukar jag vakna när jag nyktrat till och kan sedan bara inte somna om, så också denna gång, det blev bara 5 timmars snarkning...

Planerade att ta en lur i soffan senare, men så ringde min kompis som jag skulle ut och dricka öl med härhemma på lördagskvällen och ställde in övningarna, tänkte då att jag ju lika gärna kunde hoppa i säng tidigt, så luren blev således inställd.

Men när klockan var halv 10 var jag trött på dataspel och inte sugen på att lägga mig, så jag beslutade mig för att sticka västerut igen. Tog en snabb barrunda som inte innehöll något spännande alls, hamnade sedan på bar nummer 4 och där sprang jag på en av mina bättre bekantingar. Vi snackade skit och hade riktigt trevligt i några timmar. En kille därinne var jättefull och när han försökte att beställa kontrade bartendern med "Tack för ikväll", det gick inte alls fram. Tillslut kom bartendern fram till att han lika gärna kunde stänga en halvtimma tidigare.

Bekantingen gick hem och jag traskade vidare och förväntade mig att få en sista öl innan hemgång, men sådan skulle det då rakt inte bli...

Inga kommentarer: