söndag 11 januari 2009

Salt och lem

När jag traskat vidare förra helgen träffade jag en bekanting och han hängde med två lesbianer, den ena har jag träffat tidigare en gång och jag lyckades tillochmed komma på hennes namn, inte illa... Så kom ett SMS och det var dags att traska vidare igen.

Det var nämligen så att favvo-farbröderna var i stan, så det blev öl och tequila med dem innan de skulle vidare och jag traskade till ett ställe som brukar vara trevligt, men hamnade i totalt bakvatten, så det var ingen mening alls att stanna utan man fortsatte igen.

Där träffade jag åter filippinen från julhelgen, han var riktigt trött och onykter och skulle jobba dagen efter på eftermiddagen, frågan är hur det gick... Sedan dök Lammis upp med två dambekanta, han ville gosa lite och vips tog han min hand och stoppade ner den i sina byxor, så en lem i handen blev det. Det ledde till att jag insåg att jag skulle missa mitt tåg, kände inte för att jogga till stationen, så när Lammis gick hem strax därefter traskade jag vidare till ett ställa jag brukar undvika. Väl där träffade jag på Mr Drama, och han skulle ha med mig rästen av morgonen tyckte han och snäll som man är så ställer man ju upp.

Så vi hamnade på det skumma morgonstället HongKong-bar där han plötsligt berättade att han inte bodde där han tidigare sagt och lite annat. Folk är då konstiga... När han var på herrarnas sa killen på andra sidan bordet (som förövrigt var ytterst het) "Passa dig för honom, han har kostat min kompis 20000 kr", så jag antar att det nog är en bra idé.

Jag tröttnade sedan och begav mig hemåt, ramlade in härhemma vid lunchtid och var vrålhungrig. Skulle steka ägg och öppnade saltkaret från fel sida så det blev en mindre hög, typiskt. Åt upp det mesta av ägget utom den allra värst saltade delen, var sedan vråltörstig under sömnen...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu rör du dig bland fel folk igen.
Spring!

Ponte sa...

Tydligen dras de till mig...