fredag 16 januari 2009

Otrohetsskandaler

Igår blev det öl- och skvallerkväll med en tidigare kollega (hon jobbar fortfarande kvar) och vi snackade nästan bara jobb. Hon har nu också fått sparken eftersom man vill bli av med alla som har en egen åsikt... Den gamla devisen "in vino veritas" stämmer verkligen och jag fick lite info jag anat men inte vetat, dessutom lite info om saker jag undrat över.

Den snyggaste killen som någonsin jobbat där blev tydligen sparkad för att han var bög (officiellt var det för att han inte var så social och hans språkkunskaper var lite rostiga ibörjan). Helt förjävligt enligt min i det här fallet inte alltför ringa mening. Jag har aldrig tidigare vetat den riktiga orsaken, men nu är man informerad...

Dessutom hade vi tydligen en otrohetsskandal på arbetstid som jag helt missat, men då föll några konstiga lösa trådar på plats iallafall.

Har ofta sagt "jobbar man här behöver man inte se på dokusåpor" och det stämmer minsann fortfarande... Men god öl i gott sällskap är ju aldrig fel sådär mitt i veckan eller?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kära nån!
Tur att du inte jobbar kvar. Vi vill inte se dig i nåt otrevligt drama.

Ponte sa...

Mycket skönt att slippa...

Anonym sa...

Nej, trevliga och ekivoka dramasituationer, gärna med bild här på blogggen, vill vi se... //Per