tisdag 13 januari 2009

Alkohol men ingen trekant

I förra inlägget glömde jag ju att tillägga att jag ju åkte till Köpenhamn i fredags av den enkla anledningen att jag som bäst höll på att göra mig iordning för en vin och myskväll med en gammal kompis när han ringde och ställde in pga magsjuka. Planen var ju faktiskt att åka på lördagen.

Jag traskade hursomhelst vidare och där träffade jag den äldre mannen jag träffat på tidigare under kvällen, han hade skickat hem sin kompis som då var jääääättefull. I övrigt var det ganska tradigt så jag fortsatte ut i natten igen och hamnade i en annan bar där det var livligt. Träffade på någon jobbig typ som ville jag skulle klämma på hans lem igen, men jag avstod.

Spanade som bäst på någon snygging när jag kände en hand på min axel, det var den äldre mannen igen. Så vi hängde i baren och snackade, mycket trevligt. Han övertygade mig att jag skulle hänga med till ett sista ställe och dit fick vi med ännu en kille som vi båda snackat med någongång.

När vi kommit till nästa ställe var jag inte så ölsugen egentligen, så jag smakade bara rejält på min och sedan bytte jag med den äldre mannen, han fick min nästan fulla och jag fick hans nästan tomma, perfekt. Köper ni en öl till tyckte den tredje killen och sånt orkar jag bara inte med, men gjorde det iallafall. Den äldre mannen lyckades sedan övertyga mig att följa med honom hem med löftet om sömn och ingen sex.

När vi gick ville den tredje killen följa med på trekant och trots att jag sa flera gånger i diskussionen som följde att vi skulle sova och inget annat ville han fortfarande med. När en taxi så dök upp och han skulle in i den tröttnade jag och sa strängt "tack för i kväll, se till att hitta hem!" Det var tillräckligt för att vi skulle hinna stänga dörren och åka iväg innan han kommit på hur han skulle fortsätta.

Väl hemma hos den äldre mannen hade hans kompis kvicknat till igen, han hade tydligen kört gin-shots på kvällen, usch och fy säger jag bara. Så vi satt och snackade i ett par timmar vid 7-8-draget på morgonen, trevligt. Sedan blev det läggdags...

5 kommentarer:

Anonym sa...

När du säger "äldre" - vad menar du då, mer exakt?

Anonym sa...

Även jag undrar vad du menar med "äldre"?? Är det en pigg 35-åring kanske??? //Per

Ponte sa...

Kim & Per - Betydligt mer än 35...

Daniel sa...

36?

Ponte sa...

Du får lägga till mer än en etta...