fredag 9 januari 2009

Isbad

Igår klev jag upp efter lunchtid med huvudvärk efter att ha sovit i ca 12 timmar, låg i soffan och strötittade på ingenting. Fixade frulle, låg ett tag i soffan och plötsligt var klockan 5 på eftermiddagen, det var 4 grader varmt och duggregn, så jag bestämde mig för att stanna inne hela dagen. Så därför blev det inget duschande.

Idag när jag år frulle ringde en kompis och behövde hjälp med lite av varje, så jag sa "givetvis, jag kommer om en timma". Avslutade mitt morgonmål och traskade till duschen, det kom bara luft. Det visade sig att pga nått rörbyte fanns inget varmvatten, så det blev till att tvätta håret i kallvatten och så kokade jag vatten på spisen så jag kunde tvätta mig i varmvatten. Så typiskt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha. Påminner mig om somrarna hos farmor. Varmvatten i baljor, att hälla över sig i bastun. Trauma.

Ponte sa...

Riktigt trauma