onsdag 28 januari 2009

Löften

För 10 dagar sedan gav jag ett löfte jag inte planerade att hålla (men till slut höll trots allt), mer om den kvällen här.

Ponte ger aldrig löften som han inte håller och händer det så har nått rejält kommit i vägen. Dessutom brukar jag av princip inte ge nästan några löften alls, för har jag inte lovat nått, så kan jag välja att göra det någon vill eller att avstå.

Det är nämligen så att jag blir mycket mycket irriterad när folk inte håller löften som de ger mig, det händer allt för ofta och vanligen helt utan anledning. Därför anser jag mig själv vilja vara bättre och då avstå från att lova nått och istället be att få återkomma i saken. Nu blev det ju inte så den där fredagen och anledningen var att han tjatade ordentligt, så tillslut ger man ju med sig. Men när jag dök upp var han inte där, så tydligen var det inte bara jag som hade svårt med löftena den kvällen.

Ge inga löften och om ni gör det håll dem, iallafall när jag är inblandad för annars ska jag giva er på moppo!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Löften ska hållas.
Sig själv kan man få lura då och då, men inte andra!

Ponte sa...

Att lova sig själv saker och inte hålla dem det är ju givetvis OK...

Daniel sa...

ja gundå den som inte håller det man lovar - stryk sku det va!

Ponte sa...

Oh ja, rejält med stryk!