måndag 26 januari 2009

Födelsedagar

Ibland är det tur att man är arbetslös. Hoppade i säng vid midnatt och var inte det minsta trött, kom på att jag skulle läsa en bok och vips var klockan 3, så det var skönt med sovmorgon. Den här veckan kommer nog att gå till historien som osedvanligt händelselös fram till lördag, men det gör ju inget egentligen.

Just nu är det födelsedagsperiod, en av favvo-farbröderna fyller 50, min "extramor" fyller 50 och en av de äldre släktingarna i Norrland fyller 80, allt inom loppet av 10 dagar. Idag däremot ska jag visa vördnad mot den som var mest lik mig och tända ett ljus för ännu en födelsedag han inte fick uppleva. Om jag känner vår familj rätt finns det nog blommor och ljus på din snöiga grav.

3 kommentarer:

Daniel sa...

Man gratulerar hela tjocka släktet!

Anonym sa...

Du är en man med fint, stort hjärta.
Händelselösa veckor ska vårdas! De är ljuva.

Ponte sa...

Daniel - Tack!

Kim - Här ska vårdas...