fredag 22 januari 2010

Tokfull vid 84

Lämnade Morgonvärdshuset vid 14-tiden på fredagen och begav mig till baren med den trevlige bartendern. De senaste besöken har det snackats lite om en herre som skulle importera en ung svart man från Afrika han träffat på nätet, men jag hade inte lyckats lista ut vem herren i fråga var. Nu dök han upp, så nu vet jag vem det var. Tippar på att det inte är någon god idé, men vad vet jag…

Så dök den äldste av dem alla upp, en mycket snäll gammal farbror som hade med sig en försoningsgåva till bartendern (han hade tydligen varit så onykter att han fått bäras ut gången innan). Men är man 84 måste man ju få festa loss ibland.

Begav mig till den Vilda baren där det var mycket stilla. Såg en kille som brukar hänga där i mycket fina skinnbyxor, men han är vad jag förstår mer intresserad av dem över 40. Kände mig fortfarande oväntat pigg och bestämde mig för att ta en natt till på barrunda.

Det hela urartade lite före midnatt när folk började tafsa på varandra, men det gör inget, man får acceptera sånt i den baren. En av stammisarna blev mycket missnöjd när han fick veta att jag ibland har slitit av mig kläderna där inne, han hade tydligen missat det. Så började det tjatas om att jag skulle göra det igen, funderade lite på det…

2 kommentarer:

Kim M sa...

Visst är det ändå lite härligt att vi fortfarande kan vara FÖR UNGA ibland.

Ponte sa...

Ja är det inte underbart!