onsdag 13 januari 2010

Årtiondet som gick

Har tänkt på att sammanfatta mitt 00-tal, men vet inte riktigt hur. Så det får bli en kortis.

00-talet började med fyrverkerispaning från Fjällgatan på Söder i Stockholm och slutade i en bar i Köpenhamn. Det är faktiskt en ganska målande beskrivning av årtiondet. Det jag annars kommer att minnas är en hel del beslutsångest, vantrivsel, en jobbig tragedi och några små korta lyckliga ögonblick. Varför är det lättare att minnas allt dåligt än det lilla bra?

Så är 10-talet här och om 10 år vet vi vad det bjöd på, antar att det blir en blandad kompott.

Vem hade å andra sidan förväntat sig att världen skulle se helt annorlunda ut när ABBA för 30 år sedan presterade texten:
"It’s the end of a decade,
In another ten years time
Who can say what we’ll find
What lies waiting down the line
In the end of eighty-nine…"


Men för att utveckla det hela så kan man ju lägga upp en viktig händelse varje år:

2000 - Flyttade till Skåne
2001 - Jobbade fruktansvärt mycket och träffade kompisarna R och G
2002 - Ett år då inget hände
2003 - En familjetragedi och ett förtroendeuppdrag
2004 - Tackade nej (turligt nog såhär i efterhand) till ännu ett förtroendeuppdrag
2005 - Vantrivdes med mig själv
2006 - Familjens bemärkelseår då jag dessutom kom ut
2007 - Träffade Vikingen och min första Prajd i Stockholm
2008 - Vantrivdes nått fruktansvärt på jobbet och blev av med det
2009 - Slet nästan ut min soffa under ett års arbetslöshet
2010 - En ny fas i livet börjar

3 kommentarer:

Daniel sa...

å sommaren 2009 träffades vi. icke att förglömma!

Kim M sa...

Håller med - 2002 var verkligen ett mellanår.
Hoppas din nya fas blir UNDERBAR!

Ponte sa...

Daniel - Du har så rätt snygging!

Kim - Ja visst var det, kan inte minnas nått från det året, måste ha varit full