söndag 31 januari 2010

Snö och mer snö

I onsdags snöade det ordentligt och blåste, i fredags när jag var i Köpenhamn kom det dryga decimetern, ikväll och inatt ska det bli en rejäl omgång snö och på tisdag ska det bli snöstorm. Den danska polisen avråder redan nu folk från att ge sig ut på tisdag...

Stackarna på Bornholm var insnöade i helgen igen. På lördagsmorgonen avbröt man försöken att ens hålla huvudvägarna öppna och idag ska de röja ön med grävskopor. Ambulanserna är ersatta med bandvagnar från försvaret. Men försäljningen av pulkor och vägsalt slår alla rekord iallafall.

Börjar nu tröttna lite på allt vintrande och funderar på hur jag ska ta mig till jobbet på tisdag, och ännu mer hur jag ska ta mig hem, men den dagen den sorgen. Får upprätta en reservplan och ev slagga hos de halva paret.

2 kommentarer:

Kim M sa...

Det är väl på tiden att du flyttar till andra sidan!

Ponte sa...

Det är väl det...