onsdag 27 januari 2010

Ett påverkat plåster

När jag lämnade jobbet efter att chefen bjudit på middag i lördags så begav jag mig till den Vilda baren som vanligt. Tanken med kvällen var att nå bastuklubben, men det sket sig om man säger. För i den Vilda baren möt jag en radda trevliga bekantingar och det hela blev bara inställt. Hade stort behov annars av att gå till bastuklubben då jag inte tillfredsställt mig på 4 dygn och var egentligen sanslöst sugen. Skulle bara in och ha mig en öl först.

Satt i baren och snackade med en kille som ville flytta till Sverige och en svensk som ville flytta till Stockholm. Så dök dessutom Trekantskyssaren och plåstret från helvetet upp. Plåstret var hög på nått som tur var och störde inte folk värst mycket eftersom han mest log och snackade osammanhängande rakt ut i luften. Insåg nu att jag var alltför onykter för bastuklubben, typiskt...

Kvällen avlöpte utan incidenter. Några fina unga killar dök upp (de kändes aningen malplacerade) så man hade nått fint att kolla på. Två tradiga människor (en jobbigt långsam svensk och en dansk som tafsar på allt) fann varandra, hånglade och gick. Kul att just de två lyckades få ihop det...

2 kommentarer:

Kim M sa...

Ibland är det bäst att vara lite hög.

Ponte sa...

Tydligen