onsdag 27 januari 2010

Morgonkorv och tågsnark

Lika bra att ta andra delen av lördagen när jag ändå är igång.

Mitt i natten i den Vilda baren gav jag upp på folket och fortsatte till baren med den trevlige bartendern. Där var det ganska stilla, men vem springer jag på om inte han killen jag snackat kungligheter med förra veckan. Det blev ett långt snack igen... Lyckades tillslut ta mig ur det och begav mig istället till Nattklubben. Väl där var det kö i en annars ganska folktom stad. Såg latinon som tog min oskuld.

Efter att ha stått ganska länge hittade jag en sittplats bredvid två av de tre hetaste killarna på stället. Det visade sig att de var ett par och dessutom mycket berusade. Plötsligt spydde den ena på sina skor, traskade sedan på herrarnas och 5 minuter senare beställde han shots. Vet inte om det var så smart, men jag såg till att hålla mig på behörigt avstånd iallafall. Var nu i stadiet att jag hade följt med nästan vem som helst hem, men ingen så mycket som flörtade åt mitt håll.

Till slut var jag bara trött och begav mig hemåt. Nu var det riktigt kallt, så man var genomfrusen när man nådde stationen. Hoppade på tåget, ställde som vanligt mobilalarmet (3 st) och stoppade ner mobilen i herrunderbyxorna. Vaknade av att alarmet gick, tittade ut och insåg att jag försovit mig och var på väg tillbaka till Köpenhamn. Hoppade av vid nästa station och fick vänta genomfrusen och nyvaken i 15 minuter på nästa tåg som givetvis var försenat så jag missade min anslutning. Fick två morgonkorvar medan jag väntade. Det var skönt att komma hem och krypa ner söndag förmiddag.

2 kommentarer:

Kim M sa...

Lycklig är den man som får sniffa på din telefon.

Ponte sa...

Du tittar bara førbi nær du ær sugen...