måndag 4 januari 2010

Om sjukdomen

Den där sjukdomen före nyår var en släng av matförgiftning. När jag handlade den 30:e kom jag på att nygrillad kyckling kanske inte var helt fel. Käkade den vid 14-tiden och vid 15 kröp jag ner i sängen. Mådde skitilla så snart jag inte låg på rygg med huvudet högt. Skurhinken placerades bredvid sängen.

Sov några timmar under natten, försökte kliva upp vid 11 på nyårsafton men mådde för dåligt så jag kröp ner igen. Kl 14 var situationen sådan att nu fick det bära eller brista. Klev upp, duschade, kokade kaffe och gjorde mig iordning. Det kändes bättre men fortfarande inte bra. En shot gammeldansk och en mugg starkt kaffe till frukost och så bar det av. Turligt nog fungerade strategin…

2 kommentarer:

Kim M sa...

Gammeldansk hjälper nog mot det mesta, men jag undrar om jag hade vågat dricka kaffe med knarrande mage.

Ponte sa...

Jodå, det rensar systemet...