fredag 8 januari 2010

Skärmerande

Redan i november hade jag ju lite trassel med datorn och var säker på att det var bildskärmskortet eftersom när jag startade den andra datorn så fungerade bildskärmen. Under december visade det sig att problemet kvarstod även med den andra datorn, så idag har jag varit och införskaffat en ny skärm. Bort med den nästan 10 år gamla ”tjockskärmen” och in med en ny plattskärm.

På nätet hade jag hittat 2 fina erbjudanden om billiga skärmar, men det visade sig att när man nådde butikerna så fanns skärmarna inte att köpa. Det hela blev några hundringar dyrare än planerat, men så är det med det. Nu kan jag i alla fall se nått och det är ju ett plus. De senaste dagarna har det varit riktigt riktigt illa…

4 kommentarer:

Kim M sa...

Vidrigt är det. Min vän Hundvakten hade liknande problem så igår var vi på shoppingtur. Spännande. Där fanns en expedithunk vid namn Sebastian som jag hade svårt att slita ögonen från.

Ponte sa...

Så det gjorde inget att hundvakten hade svårt att välja eller?

Kim M sa...

Han valde redan i butik nummer två. Vi var inte helt överens men jag saknade motargument.

Ponte sa...

Motargumentet "jag vill spana vidare på hunk-Sebastian så vänta lite" hade säkert fungerat.