tisdag 15 december 2009

Ponte i sexindustrin

I lördags skulle jag vara i Köpenhamn redan före lunch och eftersom jag hört om allt trassel som kunde uppstå pga klimatmötet så åkte jag tidigt. Först skulle det ju vara gränskontroller, dagen innan hade 11 svenskar nekats inresa i Danmark, så jag antog att det skulle kunna bli aningen struligt.

Nådde fram till Danmark, inte en enda polis på stationen, så det gick ju smidigt. Var nu 45 minuter tidig och bestämde mig för att promenera till mitt möte. Nådde så fram till ett ställe med en hög poliser på vardera sidan av gatan som kontrollerade folk. Tänkte att ”nu lär jag ju hamna i nått som tar en evighet”. Men inte då, de kontrollerade alla yngre människor påväg åt andra hållet, så jag klarade mig. En av poliserna var ofantligt bred över axlarna, antar att det fungerar avskräckande…

Var framme på caféet där mitt möte skulle vara trettio minuter förtidigt och pga det kyliga vädret valde jag att sätta mig och fika medan jag väntade. Eftersom jag aldrig tidigare träffat de båda killar jag skulle möta så var det kanske ingen bra idé att sätta sig vid det mest skymda av alla bord, men det var det enda lediga.

Till slut såg jag dem jag skulle möta, vi hälsade och tog ett litet möte. De var trevliga söta ungdomar och plötsligt hade vi spenderat 90 minuter på att snacka. Vet inte hur vanligt det är att anställningsintervjuer slutar med ”Nu måste jag iväg, ska packa ner en sling före klockan 14”. Men jag var på gott humör då jag med all sannolikhet har ett jobb i den danska sexindustrin att se fram emot…

4 kommentarer:

Kim M sa...

Men åh så spännande!
Uppdatera nu!
Berätta mer!

Ponte sa...

Är lite hemlighetsfull omkring det...

Kim M sa...

Det kan jag inte acceptera!

Ponte sa...

Du är så manligt dominant!