onsdag 9 december 2009

Mandlar blev till jordgubbar på tyska

"Jag var ute och gick och somnade på en parkbänk. När jag vaknade stod en gin & tonic bredvid mig. Smakade på den, men tyckte som vanligt att det bara smakade granbarrste dvs äckligt (Dricker inte Gin & Tonic)

Promenerade hemåt, men kom på att jag skulle köpa nått att dricka i en butik eftersom det var så varmt. Letade lite i hyllan utan att komma på vad jag ville ha. Plötsligt visade det sig att stället inte var en liten närbutik utan en bar som snabbt omvandlades till lunchrestaurang. Så träffade jag en av mina tidigare kollegor där inne och så köpte vi av någon anledning lunch. Det var grön pastagratäng.

Plötsligt var lokalen jättefull, så vi gick ut i lobbyn för att hitta sittplats och vips fanns det ett bord där. När vi började att äta var stället bara en bar igen och mannen som serverat fick en bukett rosor som han ställde på vårt bord. Jag hade någon läsk med lime i för det började ramla barr ner i den från rosorna och då sa någon att det var för att jag hade lime i drycken.

Någon tog rosorna som barrade och gick ut och kastade dem på en grusväg medan jag försökte dricka min läsk trots barren (typ Gin & Tonic all over again). Min tidigare kollega gick och vi bestämde att luncha varje onsdag. Jag blev jättelångt efter i ätandet så plötsligt var jag ensam kvar och orolig över att bli upptäckt.

Nu var det inte bara pastagratäng på tallriken utan även mandlar som förvandlades till jordgubbar. Jag vet inte riktigt varför historien nu drog iväg på tyska, men efter ett tag trodde jag att jordgubbar heter johannisbeere på tyska (vilket för övrigt är vinbär). Nu åt jag upp mina jordgubbar och gick hem."

Det var drömmen under min tupplur i soffan nyss, får söka hjälp...

2 kommentarer:

Kim M sa...

Dina drömmar är värre än mina. Hahaha.
Ska skriva om dem så småningom.

Ponte sa...

Skumma saker händer i soffan...