torsdag 3 december 2009

Latinon tröttnade till slut

När vi kommit ut från bastuklubben i fredags ville latinon ta en tur till den Vilda baren. Och eftersom Ponte inte kunde komma på nått bra sätt att försvinna så blev det till att dra dit. Nu smilade fru Fortuna min väg för första gången på kvällen. När vi kom in var nästan alla stammisar jag känner där, så det var lite folk som skulle kramas och småprata lite, jag tror jag drog ut lite på det dessutom.

När vi så tog plats dök Trekantskyssaren upp och efter en stund tröttnade Latinon på oss. Det kändes som en alldeles utmärkt avslutning på den dejten. Nätdejting är bara inte min grej och jag har tidigare lovat mig själv att inte göra det (såvida det inte är någon man redan träffat och chattar lite) efter att alla utom en varit olika grader av bortkastad tid.

Trekantskyssaren var som vanligt totalt osäker på hur han skulle göra och som vanligt fick jag agera bollplank. Jag ställer gärna upp, men ibland kan det bli lite för mycket ältande. Tur man är tränad i konsten att se intresserad ut och hålla med på ett bra sätt samtidigt som man har tankarna någon helt annanstans.

SMS:ade lite med Bloggkungen (som tycker jag super och knullar runt för mycket). Men dejten den kvällen hade antagligen varit än värre i nyktert tillstånd...

Till slut var det stängningsdags och jag valde att sticka till en bar istället för Dansbaren dit Trekantskyssaren skulle. På nästa bar träffade jag en av mina trevliga bekantingar (riktigt onykter igen) och jag vet inte riktigt hur vi gjorde av med 2 timmar, men trevligt snack blev det minsann. Och satans många norrmän var det överallt.

Bland annat berättade den trevlige bekantingen att han hade lovat vara på jobbet kl 9 nästa morgon, en information som jag snabbt glömde. För när han som vanligt erbjöd mig en sovplats på hans för korta soffa så tog jag den. Så var vi de sista som lämnade baren. Kom på när jag lade mig att jag inte ätit nått sedan jag åkt hemifrån och var lite orolig att vakna hungrig som en varg efter några timmar, men nått sånt blev det inte.

2 kommentarer:

Kim M sa...

Fru Fortuna älskar dig!

Ponte sa...

Tur man är lite älskad ibland... Även om jag skulle kunna tänka mig att gosa lite med herr Fortuna istället...