tisdag 8 december 2009

Æbleskiver

På söndagseftermiddagen så släpade jag med mig de två heta holländare jag träffat till den Vilda baren. Dagen till ära hade någon bakat och bjöd på æbleskiver (ser ut som skumgummibollar, smakar som muffins och serveras med jordgubbssylt), något som holländarna uppskattade.

De var kul att snacka med, den ene var resultatet av en lesbisk kvinnas insemination av sperma från en bög. Antar att hans föräldrar inte tog det allt för hårt när han kom ut. Den andre kom från en familj av grovarbetare (och själv betongarbetare) som förklarade att han inte var välkommen längre när han kom ut. Mindre kul…

När snacket nådde förhållanden så blev jag övertalad att visa en bild på Vikingen. Deras reaktion var ”Ponte, du kan hitta nått snyggare”. Holländarna tackade sedan för sig och gick för att äta något innan de skulle i säng. De skulle nämligen köra hela vägen hem på måndagen.

När de gått blev det trist ett tag igen, men så dök Trekantskyssaren upp. Han hade tydligen dumpat sin toyboy kvällen innan, men var på osedvanligt gott humör. Han hade mer eller mindre bestämt sig för att dumpa den andra pojkvännen som ställt till med så många problem sista månaden. Jag stöttade honom i hans beslut så den glade sprallige Trekantskyssaren får chansen att återkomma.

Resten av kvällen i den Vilda baren förflöt lugnt, det var ju trots allt söndagskväll och alla norrmän hade nog åkt hem tror jag.

2 kommentarer:

Kim M sa...

Ingen är bra nog för Ponte. Så är det bara.

Ponte sa...

Tydligen inte. Man får smaka lite av smörgåsbordet under tiden...