söndag 6 december 2009

En natt med en tysk

Utanför en bar sent på lördagsnatten lyckades tysken tillslut komma till saken och fråga om jag ville följa med honom till sitt hotell. Jag hade själv funderat lite på att fråga, men bestämt mig för att inte göra det eftersom han var så pass onykter. Men jag tackade ja och undrade i mitt stilla sinne hur jag skulle komma över min vrålhunger.

Så blev det en liten promme genom ett mörkt, regnigt och tyst Köpenhamn tills vi nådde hans hotell. Rummet var hur varmt som helst, så vi öppnade fönstret. Tyvärr var det på andra sidan gatan från Danmarks största polisstation, så vi hade utryckningsfordon som passerade var 10:e minut hela natten.

Förklarade att det där med sex inte riktigt är min grej i onyktert tillstånd och han verkade inte alltför missnöjd, han var ju trots allt betydligt fullare… Lite hångel blev det allt och jag ramlade mellan sängarna (två enkelsängar tillsammans på en ganska hal matta är lite trixigt). Det gick bättre när han låg i den säng som inte var mot väggen för då kunde den inte glida.

Efter att ha sovit i sked vaknade vi, hånglade, sög lite, smekte lite, hånglade lite mer och såg till att sängkläderna behövde tvättas… Så blev det en gemensam dusch och läge att lämna rummet. När han lämnade in nyckeln kände jag igen killen i receptionen, en het latino som brukar vara på Nattklubben rätt ofta. Blev lite generad och tittade åt andra hållet.

Så traskade vi till stationen, käkade baguetter till frukost och sedan följde jag honom till tåget. Han hade en helvetes resa framför sig och tydligen var han rejält bakis dessutom. Då är 6-7 timmars resa med 5 byten kanske inte det man drömmer om… Jag såg att mitt tåg just gått och att nästa skulle vara försenat och bestämde mig för att sticka till Morgonvärdshuset istället. Jag vet, jag är helt hopplös!

2 kommentarer:

Kim M sa...

Jag råkar ju veta att du är bäst i världen på att skeda.
Åååh.

Ponte sa...

Man får ta patent på det kanske...