torsdag 2 oktober 2008

Rånad igen

När jag kom till Köpenhamn i lördags stod två killar utanför stationen och undrade om jag hade eld och plötsligt när jag fiskade upp tändaren ur fickan fick jag en obehaglig känsla för den andra killen rörde sig konstigt bakom mig. När jag hunnit en bit bort var jag tvungen att kolla att pengar och kort fanns kvar och de gjorde de. Mycket obehaglig situation.

Det visade sig senare att jag borde ha lärt mig nått av det som inte hände för när jag varit en stund på den första baren var det dags för kisspaus (det brukar ju bli så efter ett par öl av någon märklig anledning). När jag var på väg ut blev jag attackerad av en kort herre som höll fast mig och smekte på min kropp. Jag försökte få honom bort från mig, till slut satte jag hårt ner klacken på hans fot vilket gjorde tillräckligt ont att han släppte efter på greppet och kunde knuffa bort honom.

Efter den incidenten var jag lite sur och skakad, fan för fula gubbar tyckte jag och strax därefter kom ju favvo-farbröderna och det hela glömdes mer eller mindre bort.

På söndagskvällen skulle jag sortera upp mina pengar och insåg att jag bara hade ett par tjugor kvar i svenska. Jag vet att jag hade några hundralappar med mig, för jag lämnade några stycken hemma och tog några med mig, det är ju inte så meningsfullt att ha en massa svenska pengar på sig när man är i Danmark ju.

Först funderade jag över om jag hade spenderat dem, men kom fram till att det inte funnits några möjligheter direkt efter att ha kollat pengar och kort utanför stationen när jag kom till Köpenhamn, sedan kom jag att tänka på gubbhelvetet på toaletten. Självklart, jag gick på det IGEN... Att man är så lättlurad. Hoppas han fick rejält ont i foten av klacken från mina boots kombinerat med Pontes 70 kilo! Förra gången någon hade fingrarna i plånbok var ett och ett halvt år sedan, mer om det här. Från och med nu är plånboken i fickan med sedelfacket nedåt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag orkar inte med sånt drama.
Det är nog därför jag väljer trygga resmål som Tel Aviv.

Daniel sa...

Äh skippa alla drama i köpenhamn och ta dej till Finland på lantis-fest med kafferep och blodpalt med rotemos ikväll!

Ponte sa...

Kim - Det måste jag också göra!

Daniel - Kaffe med HB eller?