onsdag 8 oktober 2008

Sprit, styv och Räven

Vi kallar honom Räven, det känns passande av två anledningar. Han är lite fin absolut, jag tror inte han är mannen i mitt liv, men han är kul iallafall och trevlig.

Så Räven och jag vi tog en krogrunda och hade rätt kul, eller rättare sagt jag hade rätt kul och jag hoppas att han också hade det. Självklart fick han pussa lite på mig, vissa av oss är ju oftast rätt så billiga, och efter en liten påstötning så ställde man ju också upp och klappade lite på hans lem. Tequila blev det och efter ett tag skulle han ut och förlusta sig, men jag avstod, kände inte riktigt för det.

Så var man ensam i baren igen, men ett par bekantingar satt ju där så man fick babbla med dem lite och när det var stängningsdag så traskade vi vidare. Men stället vi hamnade på var en halvchock efter en lugn kväll och jag valde efter 2 minuter att lämna dem och gå vidare.

Hamnade mitt i en oktoberfest och hade turen att få en sittplats. Det dröjde inte många minuter innan en annan bekanting dök upp så då hängde jag med honom och snackade svensk schlager. Någon halvok kille stötte på mig och det blev lite pussande men inte mer, han var för full och minns med all sannolikhet inte nått om det nästa dag när han vaknade. Och en tequila till, usch...

Bekantingen och jag vi traskade vidare och där sprang man ju givetvis på ännu en, så det blev en trevlig kväll och riktigt jobbigt berusad var man vid hemåkningen och som vanligt så kom man hem själv ensam i hela världen gick man hem i styv kuling och lätt regn. Det var rätt så skönt att krypa ner då kan jag meddela...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Och Rävens lem - var den... parant?

Ponte sa...

Svårt att säga, vet inte om han är en "grower", men i ostyvt tillstånd en tvärhand eller liknande... Vill du låna?

Daniel sa...

Så inget napp ännu stackarn!?

Ponte sa...

Nix, du har ju inte flyttat hit än!