måndag 20 oktober 2008

Plånboksdramat

Kvällen började lite förvirrat här hemma, letade efter en skjorta och kom på "just det jag skulle ju raka mig", kom några steg och såg min plånbok kom på att jag skulle stoppa ner danska pengar och biljetter i den. Hittade sedan skjortan, fixade nått att äta och kom på "just det jag skulle ju raka mig", kom in i badrummet och kom på att jag skulle tvätta händerna och stoppa i linserna. Åt och hade sedan helt glömt bort att raka mig, så jag åkte med 3 dagars gles skäggstubb, nåja...

På vägen till Danmark klev ett gäng på, det var en kille i rosa bikini-playboykanindräkt som jag antar var på svensexa och hans vänner hade fyllt honom så pass att de fick gå en på vardera sidan och mer eller mindre släpa med honom, stackars kille...

Kom till Köpenhamn och traskade till första baren, knappt en människa men iallafall en trevlig bartender och en av hans kollegor satt i baren något onykter. Jag trampade på nått, tittade ner och såg en tändare som låg där och bredvid låg en plånbok. Så jag plockade upp den och lämnade den till bartendern i tjänst. Det visade sig vara den onyktre kollegans.

Som hittelön fick jag en shot, helt ok, men sedan spårade det hela ur och 1 timma senare när han i baren klev av sitt pass hade de tömt i mig 10 st och dessutom tagit 10 var själva, inte alls bra. Han i baren tömde hälften bredvid de sista gångerna och vinglade rejält.

Sedan kom han på att avlösaren skulle komma när som helst skulle han sortera ölbackarna i den stora kylen (de kallaste ska stå längst ner om jag förstod det hela rätt). Det var mycket komiskt att se men man var rätt orolig att det skulle sluta med att någon back skulle gå i golvet men det klarade sig om än knappt...

En jobbig människa i 40-årsålern dök upp snackade ett par ord med mig och sedan stod han bara där en halvmeter snett bakom mig och bara glodde, så irriterande. Dessutom var han av typen man helst inte tar i ens med tång, usch!

Så jag blev liksom inte fysiskt golvad, mer halvpackad snabbt som attan...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk vad de är liberala där borta.
Super fast de är i tjänst.
Ojojoj!

Ponte sa...

Danskar har en mycket liberal inställning till mycket och det älskar vi dem för!