lördag 4 oktober 2008

Lördagsstress

Så var det lördag igen. Efter 10 timmars sömn känner man sig rimligt pigg, men när man så ligger i sängen och sakta vaknar till liv inser man att man måste upp och duscha, äta frukost och sedan utföra en massa ärenden. Tiden traskar rätt fort, man sitter i soffan, dricker kaffe och kollar på TV och kastar en blick på klockan. Oj bråttom, saker och ting börjar att stänga om en kvart och här sitter jag utan byxor!

Så det fick bli snitslad bana runt kvarteren, först medicinställe nummer 1 Apoteket för att fixa huvudvärkstabletter, sedan medicinställe nummer 2 Systemet och sedan medicinställe nummer 3 optikern för att hämta linser. Det ser ju inte så bra ut att traska in på Apoteket med systempåse och det kan uppstå diskussioner om man traskar in på systemet med 3 flarror linsvätska i påsen. Så allt måste ju planeras.

Sedan hem, packa 2 påsar, sticka till skomakaren med ett par gamla skinnbyxor med trasig söm, han undrade vad jag hette och sedan skrev han ner det med arabiska bokstäver, hoppas hans kollega när jag ska hämta dem förstår hans antagligen improviserade stavning av mitt namn.

Sist men inte minst traskade jag med kostymen till kemtvätten, det sket sig för den var stängd. När jag flyttade till min nuvarande lägenhet för 7,5 år sedan fanns här 4 kemtvättar inom 300 meters gångväg, nu finns bara en kvar och de har dubblat sina priser, men tvätta kostym gör jag INTE själv.

Det var nämligen så att jag bar kostym en gång i början av sommaren, hade sedan brådis när jag kom hem och istället för att spendera 30 extra sekunder på att hänga in den i garderoben så hände jag den på en krok i köket och där blev den hängande, så den är lite flotting på axlarna eftersom Ponte steker ägg till frukost varje dag och saknar fungerande köksfläkt. Så den tvätten beror helt och hållet på min lathet, så onödigt egentligen, men men...

Nu blir det mer kaffe och strategispel!

Inga kommentarer: