måndag 27 oktober 2008

Svart som i en björnrumpa

Idag på väg hem hoppade jag på bussen och längst fram satt ett gäng ungdomar målade för halloweenfest, så såg jag två till längre bak och tänkte att de var lite klent uppiffade, men det visade sig att de var gravt synskadade, den ena med lapp för ena ögat och den andre med vit stav, så det kan gå när man drar helt fel slutsats...

Och på vägen hem var det kolmörkt ute, först tänkte jag att nåja vintertid betyder ju mörkare kvällar, men man kunde ju inte ens känna igen folk man mötte, brukar det verkligen vara så mörkt? Men efter en stund insåg jag att "ojdå gatlyktorna var visst inte tända", inte konstigt att det var svart som i en björnrumpa...

Tror jag får ta och piggna till efter de två episoderna, har varit i en liten dimma sedan igår morse, inte bra, men man kanske är lite mer intellektuell imorgon, vad vet man... Hade planerat att städa ikväll, men det känns inte så meningsfullt att sätta igång nu.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tur att du inte frågade de synskadade vilken fest de var på väg till.

Vi sparar alla pengar just nu. Därav gatlyktorna!

Ponte sa...

Det var nog tur... Ja det gäller att vända på 25-öringarna!