onsdag 8 april 2009

Skinnbyxkväll

Planen för helgen var att åka till Köpenhamn på lördagen för att träffa favvofarbröderna, men riktigt så blev det inte eftersom jag redan på fredagseftermiddagen kände en osedvanligt stor lust att festa.

Kom fram och tog plats i kvällens första bar. Det var inte överdrivet många besökare, men på hörnet satt en ensam man som uppenbarligen var turist. Snäll som man är så snackar man ju lite med honom.

Begav mig vidare för att se lite annat. Det var rätt lugnt, men alla sittplatserna i baren var upptagna utom bredvid några jobbiga äckelgubbar och det orkar jag inte riktigt med. Så det blev ett kort besök innan jag fortsatte ut i natten.

Nästa ställe var lite trångt och folket strömmade till. Så såg jag en kille som stod ensam vid dörren, den svarte mannen med bulan. Minuterna senare bestämde jag mig för att gå redan efter en öl eftersom det var trångt och jobbigt, ryggmangling är inte så överdrivet skoj... Men så såg jag att bredvid den svarte mannen stod en bekanting och hans toyboy, snackade med dem lite på väg ut och berättade högt och tydligt 2 ggr vart jag skulle traska vidare, gav den svarte mannen en liten blink och lämnade baren.

Stategin skulle visa sig fungera, men det blev inte helt bra iallafall. På väg in i baren mötte jag turisten igen i dörren och han skulle visa sig vara aningen plåstrig. Men jag fick 2 gratisöl... Den svarte mannen dök upp, men då var turisten i full gång med att mala historier. Till saken hör ju också att den svarte mannen hade skinnbyxor på och traskade (fick jag veta senare) till läderklubben efter en stund, så det rann ut i sanden kan man lugnt påstå.

För övrigt var det rätt många som passat på att ta skinnbyxorna på, så jag ångrade att jag inte valt dem, men när vi summerar helgen så var det då en sabla tur att jag inte gjorde det...

2 kommentarer:

Kim M sa...

En blir ju lite kåter när en läser bloggen din.

Ponte sa...

Bra att du samlar på dig lite!