fredag 24 april 2009

En tisdag i baren

Efter att ha tröttnat på mina internetbekymmer och solen sken, så ringde jag kompis H i tisdags och undrade om vi inte skulle ta en uteserveringsöl. Det var han med på, han och en kompis var och kollade på kryssningsfartyg när jag ringde.

Så kom jag till Köpenhamn och var lite tidig, så jag slank in på en bar och fick en liten vätskepaus, ringde sedan kompis H 3 gånger inom loppet av en halvtimma, inget svar. SMS:ade var jag befann mig och tog plats på en annan bar.

Till att börja med var det riktigt trevligt, någon av de trevliga bekantingarna var där. En ung mycket snygg kille med tatuering i nacken hade vi att titta på och happy hour öl var det till och med. Så dök någon upp som jag snackat med tidigare (vilket han glömt) och han satte igång att snacka, tydligen var han intresserad, det var jag INTE. Efter 3 timmar hade jag lyckats supa honom under bordet.

Traskade vidare och träffade latinon som jag nästan hamnade i säng med en gång förra året. Ölade med honom en stund och funderade om jag skulle hitta på nått eller inte. Kom dock till slut fram till att inte göra det. Träffade en svensk äldre man som snackade lite med oss. Fick ett par tungkyssar av latinon och efter ytterliggare en timma var också han supen under bordet...

Tog ett McDonaldsbesök. På en del ställen i Danmark kör de "svenskerbjudanden" där en svensk krona är lika mycket värd som en dansk. Det gör man inte på McD, där kör man den motsatta varianten. Killen före mig i kön skulle betala med svenska och då gällde 2 svenska för en dansk, ingen vidare deal kanske...

Traskade vidare och hamnade i nästa bar, mannen från baren innan dök upp efter ett tag också. Ännu en jobbig äldre halvfull man som uppskattade Pontes sällskap. Sa åt honom rätt många gånger att jag inte var intresserad, fick till slut byta plats, men han flyttade när killen bredvid gick hem. Men efter en timma och ett par shots var också han supen under bordet...

Nästa bar bjöd på någon jobbig kille jag snackat med förut som plåstrade sig fast, fick dras med honom resten av natten och när jag skulle hem skulle han med samma tåg, så jag fick göra en listig manöver för att skaka av honom på vägen hem. Har lite svårt med folk som hela tiden upprepar delar av meningen innan, gärna både två och tre gånger... Vid ett svagt ögonblick lät jag mig övertalas till att lämna ifrån mig mitt nummer och ångrade mig hela onsdagen och hoppades att han skulle ha glömt mitt namn, men sådan tur hade jag dessvärre inte.

Inga kommentarer: