torsdag 16 april 2009

Långa fingrar

Spicy, toyboyen och jag traskade till en bar, men Spicy var mycket full och toyboyen var inte värst verbal. Så när vi skulle traska vidare skulle de på nattklubb, men jag insåg att det var lite tidigt för mig att palla mig dit och lovade att dyka upp senare. Tänkte ta god tid på mig...

Kom till nästa bar som var nästan tom och inga bekantingar. Bara några fina turkar med flickvänner, men de gick strax efter det att jag dykt upp. Träffade en asiatisk kille som pratade lite engelska och lite danska och som verkade glad för mig, men jag tackade för mig efter en stund och traskade vidare till dansbaren. Den asiatiske killen dök upp 10 minuter senare och tog återigen plats bredvid mig. Hur skulle jag bli av med honom?

Då dök turen upp, den ena i det halva paret kom in genom dörren, så jag tog hand om honom istället. En stund senare dök också den andre upp och den berusade unga kvinnan var med. De dansade och dansade. I soffan bakom satt två unga killar, den ena kollade över på vår sida, snackade med den andre och så satte de sig bredvid mig. Det kändes som om det var nått lurt med det hela och det var det.

När det så blev en liten paus i dansandet såg de att jag inte längre höll samma koll på dem och vips så lade den ena armen bakom den andre och lät sin långa hand nå fram till våra prylar. Jag tog handen och bröt till, oturligt nog höll hans fingrar... Men jag fick hans nagel not min tumme och 5x5 mm hud lossnade alldeles under min tumnagel. Det gjorde inte så ont, men det blödde rätt rejält. Jag sa till de båda andra att hålla koll på våra saker medan jag traskade till baren för att få ett plåster.

Men givetvis kom det en sång de skulle dansa till och jag såg hur de båda fulla satans idioterna skulle dansa igen. Fick mitt plåster och skyndade tillbaka. Skällde på de båda unga killarna och det var rätt uppenbart att de försökte stjäla, för hur arg hade man blivit om man blev oskyldigt anklagad och nästan fått sitt långfinger brutet... Men nu vet jag hur de ser ut till nästa gång och jag tror jag satt mig i respekt.

Så skulle vi på nattklubben och den ena halvan (som somnat flera gpnger i dansbaren) hade redan traskat iväg, och när vi gick in sa den andra halvan till den unga kvinnan att han snart skulle komma förbi. Dvs han skulle på bastuklubben...

Spicy var inte kvar och den unga kvinnan stoppade minst tre killar hon tyckte var söta och försökte para ihop dem med mig, men jag var inte värst intresserad. Så närmade det sig stängningsdags och kvinnan var hungrig, så vi traskade genom halva stan till ett ställe som har Köpenhamns bästa pizzaslice. De skulle öppna 3 timmar senare så vi gav upp på det. Hade megatur att hitta en taxi till henne och traskade själv till tåget. Den riktiga långfredagen var över och två män hade stupat av fylla kvällen innan...

2 kommentarer:

Kim M sa...

Jävla idioter.
Inte ens på bögbar kan man slappna av.

Ponte sa...

Nej det kan man tyvärr inte...