onsdag 15 april 2009

Påskefrukost

Tog mig i fredags till Köpenhamn för att gå på påskefrukost hos det halva paret. När jagdök upp 10 minuter försenad så var det bara två gäster som dykt upp, en äldre man som är Vikingens kompis och hans nye lammis. De satt redan vid bordet och verkade glada.

Efter ett tag dök mer folk upp och en timma försenat blev det så mat. Kyckling i stora mängder med hemgjord potatissallad och pastasallad. Det visade sig att en av damerna vid bordet inte åt kyckling, så hon fick hålla tillgodo med potatissalladen...

Nästan halva gänget var färingar och blev ett antal snapsar som alla dracks på färiskt sätt dvs man har ett snapsglas som roterar och fylls upp mellan varje drickare. Det hela blev mycket trevligt, men redan efter 2 timmar mådde lammisen inte bra, så han traskade till sovrummet och lade sig på golvet. Tydligen hade de festat till lite hemma.

En timma senare kunde Vikingens kompis inte längre sitta rakt på stolen utan somnade flera gånger, så han blev lagd på en madrass. Efter ett tag dök en annan bekanting upp, en annan lammis som är sjuksköterska och fick ta hand om Vikingens kompis som då inte alls mådde nått vidare.

Mitt i allt skulle vi leka kunskapslekar, men det gick inget vidare eftersom det ena laget bestod av en person som knappt sagt ett ord under hela kvällen och två riktigt berusade människor som sniffade poppers. Till slut tömde man ut flaskan på duken, så hela lägenheten doftade bastuklubb, ingen hit direkt...

Spicy hörde av sig och undrade om vi skulle träffas, han hade sin toyboy med sig och eftersom jag hade på känn att festen snart skulle urarta så tyckte jag att det lät som en bra lösning. Jag tackade för mig och traskade mot centrum. De andra fortsatte sin fest och den urartade mycket riktigt, det blev tydligen slagsmål mellan de båda delarna av det halva paret...

När jag så kom in till stan så träffade jag Spicy plus toyboy och vi bestämde oss för att ta en runda på stan.

3 kommentarer:

Daniel sa...

å ensam hem sen?

Kim M sa...

Spicy hade jag nästan glömt.

Ponte sa...

Honom glömmer man inte i första taget!